Interfloras kundklubb
Interflora AB:s kundklubb – Interflora Flower Club – gäller på interflora.se. För att bli medlem måste du ha fyllt 18 år och ha ett svenskt personnummer. Endast privatpersoner kan vara medlemmar, ditt medlemskap är personligt och kan inte överlåtas. Medlemskapet är gratis och gäller för inköp inom det egna hushållet.
Bonus och poäng
Samtliga köp på inteflora.se är bonusgrundande (ej presentkort, avgifter och köp betalat med bonus). Ett köp ger poäng i samband med att du identifierar dig som medlem, vilket du gör genom att logga in.
För varje bonusberättigad krona får du 1 poäng. När du har uppnått 1 000 poäng erhåller du en bonuscheck på 25 kronor som du kan använda vid köp på interflora.se. Vid 2 000 poäng får du 50 kronor i bonus osv. Till grund för din bonus ligger de poäng du har samlat in under de senaste 24 månaderna. Poängen registreras senast ett dygn efter köptillfället.
Bonuscheckar betalas ut fyra gånger per år till den e-postadressen som du har registrerat på medlemskapet. Bonuscheckarna visas också på Mina sidor samt i kassan i köpflödet.
En bonuscheck kan användas som rabatt på köp, vid ett och samma tillfälle, på interflora.se. Du kan endast använda en bonuscheck eller ett annat erbjudande per köp. Bonus kan inte lösas in mot kontanter.
Du ser ditt aktuella poängsaldo och aktuella bonuscheckar på Mina sidor.
Medlemsnivåer
Det finns två medlemsnivåer i kundklubben: Bas och VIP. Ju fler poäng du samlar desto högre medlemsnivå och desto fler förmåner får du.
Det är dina insamlade poäng under ett år som styr vilken medlemsnivå du tillhör. Uppgradering till VIP sker automatiskt så snart du har nått 3 000 poäng.
Du ser din aktuella medlemsnivå på Mina sidor.
Kommunikation och erbjudanden
Kommunikationen kring kundklubben sker via e-post, sms och på interflora.se. Som medlem får du personlig kommunikation om bonus, erbjudanden, nyheter, produktrekommendationer, inspiration och inbjudningar till medlemsevent. För att kunna uppfylla detta åtagande analyseras information som samlas in om dig.
Du har rätt att tacka nej till profileringen beskriven ovan. Detta gör du genom att kontakta kundservice på tel 08-634 44 30 eller e-post kundservice@interflora.se. Du kommer då inte att få några personliga erbjudanden eller kommunikation.
Du kan när som helst logga in på Mina sidor och uppdatera dina kontaktuppgifter eller ändra inställningarna för vilken kommunikation du önskar.
Behandling av personuppgifter
För att bli medlem måste du lämna namn, e-postadress, mobilnummer och personnummer. Interflora behandlar personuppgifter i enlighet GDPR. Syftet med att behandla personuppgifterna är en god medlems- och registervård.
Som medlem godkänner du att Interflora lagrar och analyserar dina personuppgifter, information i din ansökan, dina köp och dina interaktioner med Interflora AB. Uppgifterna används för identifikation, administration och för kommunikation med dig som medlem, som exempelvis kundanpassade erbjudanden. Uppgifterna används också för kundanalyser, statistik och affärsutveckling.
Du har rätt att, utan kostnad en gång per kalenderår, begära att få information om dina personuppgifter som behandlas av Interflora AB samt när som helst begära rättning av felaktiga uppgifter.
Personuppgiftsansvarig för företagets behandling av dina personuppgifter är Interflora AB, org. nr 556184-8499, Gustavslundsvägen 18, 167 51 Bromma. Du är välkommen att kontakta oss om du vill ha mer information om de personuppgifter vi har registrerat på dig och hur vi behandlar dina uppgifter. Kontakta oss på tel 08-634 44 30 eller e-post kundservice@interflora.se.
Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina fullständiga rättigheter i vår integritetspolicy.
Medlemskapets giltighet och upphörande
Medlemskapet gäller tills vidare eller tills endera parten säger upp det. Du kan när som helt säga upp ditt medlemskap på Mina sidor eller genom att kontakta kundservice.
Interflora har rätt att säga upp medlemskapet om det finns misstanke om att det missbrukas.
Ändringar i medlemsvillkoren
Interflora förbehåller sig rätten att ändra villkoren för kundklubben. Innan en villkorsändring träder i kraft informeras du som medlem på interflora.se och/eller via e-post.
Force Majeure
Interflora är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet gäller även om Interflora själv vidtar eller är föremål för sådana konfliktåtgärder. Interflora är inte heller skyldig att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Interflora varit normalt aktsam.
Kontaktuppgifter
Vid frågor om ditt medlemskap och kundklubben är du välkommen att kontakta oss på telefon: 08-634 44 30 eller e-post kundservice@interflora.se.